2014. április 6., vasárnap

Pontyot? Én? 1. nap

Természetesen a ponty a cél. Miért természetes? Egy olyan ember, akinek fogalma és tapasztalata nincs a szerelékekről, a horgászatról, aki csak kamillázik egy horgászboltban a különféle bizbaszokra, mi másra is mehetne? Kezdjek rablóhalakkal? De hogy? Nem-nem....irány a fenekezés és a ponty.



Mindkét botot felszereltem a következőképp. (A botokat csak kicsinak és nagynak hívom, jóllehet egyik sem meríti ki a jelzőben foglalt kategóriát, de így a legegyszerűbb)

A "kis" boton 16-os zsinór 14-es előkével, a "nagy" boton 24-22 a felállás. A főzsinóron egy 25 g-os etetőkosár, majd ütköző, akasztó, és jöhet az előke a végén egy nem túl nagy öblű, pontyozásra alkalmas horoggal. Melyik milyen márka? Így fejből nem tudom, de ígérem, hogy a szerelék minden egyes darabját le fogom fényképezni, és megosztom, hátha valaki szól, hogy "de ezt most miért így? noooormááális?" :D

A legolcsóbb (6-700 forintos) szimpla etetőanyag és kukorica kombinációval kísérleteztem, azért a biztonság kedvéért vettem gilisztát is, hátha menők leszünk vele a halaknál.

A nap fele gyorsan eltelt, semmi nem rezzent, egy-két pici próbálkozás volt a halak részéről, de teljes érdektelenség övezte a szerintem kívánatos és profi szerelékemet. Mivel vesztenivaló nem volt, dél környékén feladtam az utolsó kenetet a gilisztáknak, és váltottam csalit.

MEGÉRTE!

Az első kapás kb. 5 perccel a csaliváltás után történt a nagy boton, és mindjárt egy számomra gigantikus, 2,5 kilós tükörponty akadt a horogra. Szerencsére mindketten szüzek lehettünk a horgászat szempontjából, így sem ő nem volt túl akaratos ellenfél, sem az én tapasztalatlanságom nem állta útját megható találkozásunknak, így nagy volt az öröm! 

Ezt még további két 1-1,5 kilós követte, azokat mindkettőt ( a berántás után) a kisfiam fárasztotta ki, és emelte ki a vízből!



Persze mivel a tó szabályzata szerint csak két ponty vihető haza, az egyiket elengedtük, a másik kettő pedig jelenleg is várja a sorsát a mélyhűtőben.

Jó nap volt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése