2014. május 22., csütörtök

Háromsziget horgásztó - 6-7.

Írhatnám alcímként azt is, hogy a gyerekes horgászok álma, mert valóban az! Az interneten böngészgetve találtam egy blogbejegyzést erről a tóról, ami alapján úgy tűnt, hogy ide egyszer biztosan ki fogunk menni. A G+-on bedobtam az ötletet, és az egyik ismerősöm le is csapott rá, így le is szervezett egy jó kis napot a tavon.




Előző nap a Napláson

Mielőtt ódákat zengenék erről hatalmas élményről, megemlítem még az előző napot is - csak összehasonlításképp. Kimentem reggel a Naplás-tóra, elvégre itt a jó idő, elvonult a hidegfront, a pontyok is tudják ezt. Ez a feltevés végül teljesen hamisnak bizonyult, így a mondandóm nagyon rövid lesz. Szokás szerint a gátról horgásztam, mellettem a két rutinos öreg rókával, Árpi bácsival és Laci bácsival. Az ő mérlegük délután 15 óráig a következő volt: Árpi: 0 kapás, Laci: 2 dévér. Én voltam a nap császára, 7 darab dévért húztam ki a partra és egy kedves pontyocskát, ezzel napi rekordot állítottam fel ott, az utóbbiról az alábbi, igazi Árpibácsis jó hangulatú fotó készült. Úgy néz ki, a következő telepítésig csak szórványos fogások lesznek a tavon, de az ember reménykedik mindig...majd kiderül.



A Háromsziget horgásztó

A tó Dunaharaszti mellett található, nevéből adódóan 3 kis szigettel a közepén, kapcsolatot, többi információt a tó fészbuk profilján találtok. Intenzíven telepített tó, tele van ponttyal, méretük alapján fél kilótól 5 kg környékéig. Csak hétvégén van nyitva reggel 6-tól 18-ig, de -magán jellegéből fakadóan- egy kisebb-nagyobb társaság bármikor meg tud beszélni hétköznapi időpontot is egy kis horgászatra, így történt ez most is. A tó partja meredek, csak kis 50 centis sáv van a vízparton itt-ott a vízállástól függően, maga a horgászhely jellemzően 1-másfél méterrel magasabban van. A horgászhelyek homokosak, amit épp próbál benőni a fű, hátha egyszer majd sikerül neki. Van egy kis büfé, ahol hideg italok, kávé elérhető, a napijegy 1.800 Ft, ha valaki szeretné elvinni a fogott halakat, akkor adott áron megveheti. A parton a horgászhelyek mögött kisebb akácos van, ennek megfelelően ha nem nyílt terepen áll valaki, akkor fél napig van árnyék. A tóban van süllő, csuka, keszeg, tok, ponty és amur, ezek közül mi keszeggel és ponttyal találkoztunk.



A horgászat

Reggel 8 környékén érkeztünk ki kisfiammal, és el is kezdtünk horgászni. A tulaj említette, hogy ha jön a hal, akkor elég lesz egy bot is, ami sokszorosan bebizonyosodott nap közben, mi mindenesetre 3 bottal mentünk, mert kisfiam úgy gondolta, hogy gyakorolja kicsit a pergetést, kettővel meg majd pontyozunk. Az etetőanyag a már korábban többször megemlített házi vegyes keverék volt (de ezen a tavon kb. tökmindegy), csalinak egy szem kukorica és egy szem epres lebegő puha pellet volt felfűzve.

Az első kapás cirka 2 perccel azután érkezett, hogy megkezdtük a horgászatot, egy csinos másfél kilós potyka személyében, és onnantól kezdve nem volt megállás. Egész napunk úgy telt, hogy vagy fárasztottunk, vagy merítettünk, vagy egyszerre mindkettő, mert a halak nem nagyon akartak megállni. Talán a leghosszabb idő kapás nélkül 20 perc volt dél tájékán, de egyébként folyamatosan szórakoztattak bennünket a halak.

Első

Kis sárkány

Közepes

Nagy meglepetés volt számomra a halak viselkedése a horog végén. Konkrétan még a legkisebb, fél kilós halak is sokkal erősebbek voltak, mint egynémely 2 kilós a Napláson, azt hittem, keresztezték őket valami sziámi harcoshallal. Mindegyik hal rendkívül erős és agresszív volt, fárasztás közben 5 volt olyan, amelyik letépte magát a horogról, jellemzően partközelben. A fárasztással nem siettem, mindegyiknek hagytam időt, hogy kezesbáránnyá váljon, de úgy látszik, nekik ez sem volt elég, fittebbek voltak nálam, főleg a nap vége felé. Kisfiam délután már (gondoltam, kissé nagyképűen) közölte, hogy neki nem kell kapásjelző, mert a halak úgyis lerángatják a botját...végül kénytelen voltam belátni, hogy nem ő volt nagyképű, hanem én kishitű. Nagyon jól mérte fel a helyzetet, teljesen felesleges volt a jelzés, a halak nem finom ejtős, hanem jóféle szaggatós kapásokkal jelezték érkezésüket.

Annyira jó volt a kapás, hogy az egyik nagy boton csalinak inkább bojlit választottam, hogy a kisebbek ne nagyon macerálják, és nem is oda dobtam vele, ahol a halak jöttek, hanem vagy jó 10-20 méterrel mellé. Ennek meg is lett az eredménye, mivel kb. óránként láttam hogy a kapásjelzőm a vízben úszik - hát persze, hogy akkor volt rajta kapás, amikor épp egy másik halat szákoltunk. Aztán végre egyszer pont a bot mellett ültem, amikor megrángatta a kapásjelzőt valami, és kellemes haddelhadd vette kezdetét a cirka 4-5 kilós nyurgával, ami végül megkívánta a felkínált bojlit.

Nagy


A nap mérlege 24 kifogott ponty volt, mellette jött két keszeg, leakadt fárasztás közben 5, illetve 4 alkalommal volt olyan kapás, amikor későn rántottunk be, vagy későn észleltük. Rendkívül jól éreztük magunkat, igazi aranybánya a hely, ahol sok-sok kapásélménnyel garantáltan meg lehet szerettetni a gyerekekkel a horgászatot, mindenkinek melegen ajánlom, hogy látogasson ki erre a tóra!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése